Wodospad Kamieńczyka, Hala Szrenicka i Szrenica z dzieckiem

W Karkonosze nie zaglądamy tak często jakbyśmy tego chcieli, jednak gdy tylko nadarzy się okazja i jesteśmy w ich pobliżu, od razu organizujemy jakiś wypad na tamtejsze szlaki. W tym roku padło na Szklarską Porębę i szlak przez trzy schroniska. Był to wyjazd zupełnie inny, niż wszystkie dotychczasowe, po pierwsze dlatego, że w góry wybrałyśmy się tylko we dwie, a po drugie zainaugurował on zupełnie nowy cykl, czyli "Góry w ciąży", więc patrząc na to z tej perspektywy, to śmiało można powiedzieć, że był to pierwszy wypad we trójkę.

Malownicze Karkonosze
Szklarska Poręba Górna (czerwony szlak)- Wodospad Kamieńczyka- Schronisko Kamieńczyk (czerwony szlak)- Hala Szrenicka- Schronisko na Hali Szrenickiej (czerwony szlak)- Graniczna Łąka (czarny szlak)- Szrenica- Schronisko na Szrenicy- Kolej Linowa na Szrenicy- Szklarska Poręba

Naszą wędrówkę rozpoczęłyśmy na dworcu autobusowym w Szklarskiej Porębie Górnej, idąc wzdłuż ulicy Mickiewicza dotarłyśmy do parkingu, przy którym rozpoczynał się interesujący nas czerwony szlak. Pierwszy naszym celem był Wodospad Kamieńczyka, który jest najwyższym wodospadem w polskiej części Karkonoszy. Znajduje się on w przepięknym wąwozie Kamieńczyka, a jego wody spadają w dół trójstopniową kaskadą o wysokości 27 m. Miejsce niesamowite i przepiękne, a dzięki wczesnej godzinie byłyśmy praktycznie same.

Rozpoczynamy wędrówkę do Wodospadu Kamieńczyka

Zejście do Wąwozu Kamieńczyka
Wodospad Kamieńczyka

Następnie udałyśmy się do pierwszego napotkanego na naszej drodze schroniska, czyli do schroniska "Kamieńczyk". Jest to obiekt prywatny i niestety o godzinie 9:00 rano był jeszcze zamknięty, więc tylko odbiłyśmy się od drzwi. Za schroniskiem znajduje się taras widokowy, z którego można podziwiać panoramę na góry Izerskie, więc warto zatrzymać się tutaj na krótką przerwę.

Schronisko Kamieńczyk

Idąc dalej za czerwonymi oznaczeniami, ruszyłyśmy w stronę Hali Szrenickiej. Szeroka, wybrukowana droga nie przysparzała nam najmniejszego problemu i nim się obejrzałyśmy zza drzew wyjrzało kolejne schronisko, czyli schronisko na Hali Szrenickiej. Obiekt otoczony jest przepięknymi widokami, więc przerwa w takim miejscu to sama przyjemność.

W drodze na Halę Szrenicką
Schronisko na Hali Szrenickiej

To nie był jednak koniec naszej wędrówki, kolejnym celem była Szrenica (1362 m.n.p.m). Najpierw szłyśmy zgodnie z oznaczeniami szlaku czerwonego, a gdy dotarłyśmy do Granicznej Łąki, wędrowałyśmy za znakami czarnymi.

Schronisko Szrenica

W oddali formacja skalna Trzy Świnki

Na szczycie Szrenicy znajduje się następne schronisko, czyli trzecie które planowałyśmy zdobyć. Poza tym jest to idealne miejsce do podziwiania bajecznych widoków, zarówno polskich, jak i czeskich Karkonoszy. W oddali wypatrzyłyśmy Śnieżne Kotły oraz formację skalną zwaną Trzy Świnki.

Szrenica zdobyta

W oddali Śnieżne Kotły

Okolice Szrenicy okazały się najbardziej obleganym miejscem, do którego dotarłyśmy podczas naszej wędrówki. Wpływ na to ma z pewnością znajdująca się w pobliżu kolejka linowa, która umożliwia wjazd na Szrenicę ze Szklarskiej Poręby. Nie ukrywam, że owa kolejka była ostatnim punktem naszego programu. Właśnie w ten sposób planowałyśmy wrócić do Szklarskiej i naprawdę było warto, bo przejażdżka była niesamowicie widokowa, poza tym dla Wiki była to dodatkowa nagroda, a dla mnie sposób na złapanie oddechu, który był mi naprawdę potrzebny ze względu na pierwsze tygodnie ciąży.

W drodze do kolejki linowej
No to siup, jedziemy w dół

Karkonosze po raz kolejny nas oczarowały, nic więc dziwnego, że w głowie układają się plany na kolejne wędrówki. Opcji jest naprawdę bardzo wiele i aż trudno jest się zdecydować gdzie udamy się następnym razem. Mamy jednak nadzieję, że nastąpi to w niedalekiej przyszłości.

Cenne wskazówki:
* szkak nie jest trudny, brak niebezpiecznych odcinków, jedynie na szczycie Szrenicy trzeba uważać na dzieci
* całość trasy z postojami i zjazdem do Szklarskiej Poręby zajęła nam 5 godzin
* wejście na teren Karkonoskiego Parku Narodowego jest płatne, bilet jednodniowy normalny jest w cenie 6zł, ulgowy 3zł
* do Wodospadu Kamieńczyka w okresie wakacyjnym można wejść w godzinach od 8:00 do 20:00, wejście płatne oddzielnie, bilet normalny w cenie 6zł, ulgowy w cenie 3zł.
* Aktualny cennik Karkonoskiego Parku Narodowego można znaleźć tutaj
* szczegółowy cennik kolejki na Szrenicę można znaleźć tutaj