Dominikana 2013

Wakacje na Dominikanie już za nami, jakbym miała ująć całą naszą wyprawę tylko w dwóch słowach, to brzmiały by one " boski relaks", ale ja to ja, więc na dwóch słowach nie mogę tego wpisu zakończyć  ;-) A więc zacznę od początku, czyli od dnia wylotu :-)

Dominikana_wakacje_w_raju

Nasz pierwszy dzień rozpoczął się bardzo wcześnie rano i trwał niesamowicie długo (biorąc pod uwagę różnicę w czasie). Już o godzinie 5:00 zwarte i gotowe znalazłyśmy się na warszawskim lotnisku. Parę minut po godzinie 7:00 zajęłyśmy swoje miejsca na pokładzie Boeinga 787 "Dreamliner", trzeba przyznać, że jak na klasę ekonomiczną było całkiem przyjemnie. Nasz lot odbył się bez przeszkód i po mniej więcej 11 godzinach, w trakcie których obejrzałam trzy filmy, znalazłyśmy się na Dominikanie.

Wylądowałyśmy w miejscowości La Romana. Nasz przylot wywołał tutaj nie lada emocje (lotnisko to obsługuje przede wszystkim małe, prywatne samoloty), przywitano nas armatkami wodnymi straży pożarnej. Następnie czekała nas godzinna podróż autokarem i wreszcie znalazłyśmy się  na terenie resortu Gran Bahia Principe. Na miejscu okazało się, że zmieniono nam hotel i zakwaterowano nas w części Bavaro, a nie części Premier. Dla nas to była bardzo dobra wiadomość, gdyż część Bavaro znajduje się znacznie bliżej plaży. Po małym ogarnięciu się ruszyłyśmy na pierwszą kolację (m.in małże i langusta) oraz pierwszy spacer po plaży.

Gran Bahia Principe
Dominikana_wakacje_w_raju

Nasze dni upływały mniej więcej według tego samego harmonogramu, nasz czas spędzałyśmy przede wszystkim na plażowaniu, czyli leżak, drinki, książka, kąpiele w oceanie :-) Pogoda dopisywała, woda była niesamowicie lazurowa i przyjemnie ciepła, a piasek na plaży miękki i zachęcający do spacerów. Oczywiście w przerwach od wylegiwania chodziłyśmy coś zjeść do hotelu Punta Cana lub Bavaro, a jedzonko było przepyszne i warte dodatkowych kilogramów ;-) Oczywiście prym w moim menu wiodły ryby i owoce morza oraz owoce takie jak papaje (mniam mniam), ananasy czy marakuje. Miałyśmy też przyjemność skorzystać z restauracji typu a la carte, wybrałyśmy trzy: meksykańską, z owocami morza oraz japońską, która zdecydowanie wygrała. W restauracji japońskiej byłyśmy świadkami niezwykłego show kulinarnego w połączeniu z wyśmienitą kuchnią. Wieczory spędzałyśmy w amfiteatrze oglądając programy animacyjne. Obowiązkowo prawie każdego dnia dzwoniłam przez skypa do mojej rodzinki, żeby nie pomyśleli, że o nich zapomniałam ;-) Zadbałam też o prezenty dla nich w ramach rekompensaty za moją nieobecność ;-)

Bazar przy plaży

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami skorzystałyśmy z wycieczek fakultatywnych. Niestety nie wybrałyśmy się do Santo Domingo, w zamian za to pojechałyśmy na wycieczkę Tipo Dominicano i oczywiście na Saonę w wersji VIP ;-)

Tipo Dominicano

Wycieczka trochę mnie rozczarowała, program na papierze brzmiał znacznie ciekawiej niż w rzeczywistości, ale co nieco zobaczyłyśmy, przede wszystkim to, że Dominikana poza murami hoteli jest po prostu biedna. Największe wrażenie zrobił na mnie dominikański bazar w Higuey oraz pobyt w wiosce haitańskiej. Haitańczycy pracują przede wszystkim na plantacjach trzciny cukrowej, w zamian za zakupy, które dla nich zrobiliśmy przygotowali dla nas występ grając na nietypowych instrumentach, bo na rurach kanalizacyjnych. Właśnie tutaj miałam okazję skosztować trzcinę, która jest słodka i soczysta. Podczas tej wycieczki udaliśmy się także do fabryki cygar, gdzie na własne oczy mogłam zobaczyć jak ręcznie skręca się cygara z liści tytoniu, pływaliśmy motorówką po tropikalnej rzece Yuma, odwiedziliśmy też jaskinię Berna, która była świętym miejscem indian Taino. W jaskini tej znajdują się indiańskie rzeźby i sporych rozmiarów stalagnat (połączenie stalaktytu ze stalagmitem). Nasza wyprawa, której celem było poznanie niekomercyjnej Dominikany trwała cały dzień, do hotelu wróciłyśmy na kolację.

Nasiona kakao
Kakaowiec

Wycieczka na Saonę

Drugą naszą wycieczką była Saona w wersji VIP. Program był bardzo ciekawy, więc podobało mi się od samego początku i nawet przez 5 minut nie czułam się rozczarowana. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy było miasteczko z koralowca- Altos de Chavon, które mnie zauroczyło, wąskie uliczki, piękne widoki tworzą tutaj niesamowity klimat. Następnie skierowaliśmy się do przystani w Casa de Campo (taka enklawa dla milionerów) gdzie zajęliśmy miejsca na pokładzie łodzi motorowych i właśnie w tym momencie rozpoczęła się nasza przygoda :-) Po raz pierwszy miałam przyjemność płynąć taką łodzią i było to dla mnie wspaniałe przeżycie, prędkość, wiatr we włosach, rozpryskująca się woda i głośna muzyka, och mogłabym to powtórzyć :-) Celem podróży była plaża na wyspie Saona, ale zanim tam dotarliśmy zatrzymaliśmy się między innymi w Mano Juan. W tej kolorowej wiosce mieszka sympatyczny Dominikańczyk, który próbuje zwiększyć populację żółwi, oczywiście udaliśmy się do niego i nawet trzymałam na ręce takiego 2-3 dniowego żółwika. Najciekawszy dla mnie postój odbył się w Piscina Natural, jest to największa wanna Karaibów, właśnie tutaj nadarzyła się okazja do wykorzystania mojego sprzętu do snorkelingu i do zrobienia zdjęć z najprawdziwszą w świecie rozgwiazdą. Na sam koniec udaliśmy się na rajską plażę Sueno del Caribe, by w cieniu palm napić się rumu z colą i popływać w ciepłych wodach morza Karaibskiego.