Sycylia z dzieckiem- Erice miasto w chmurach

Zachodnia część Sycylii ma tak wiele do zaoferowania, że nawet podczas dwutygodniowego pobytu nie udało nam się zobaczyć choćby połowy tego co byśmy chcieli. Na naszej liście nie mogło jednak zabraknąć malowniczego Erice, którego będąc w Trapani nie można pominąć. Umiejscowione na wzgórzu, średniowieczne miasteczko, często spowite gęstymi chmurami, zachwyca brukowanymi uliczkami, piękną katedrą, licznymi, starymi kościołami i przede wszystkim niesamowitymi widokami.

Do Erice z Trapani można dostać się autobusem, samochodem, bądź kolejką linową. My oczywiście wybraliśmy kolejkę, a to dlatego, że już sam wjazd jest naprawdę ekscytujący i to nie tylko dla dzieci.

Trapani

Po wyjściu z kolejki pierwsze co poczuliśmy to przyjemne, rześkie powietrze, w porównaniu do Trapani tutaj było zdecydowanie chłodniej i wietrzniej. W punkcie informacji turystycznej zaopatrzyliśmy się w mapę i ruszyliśmy na podbój. Miasteczko zostało zbudowane na planie trójkąta, więc postanowiliśmy, że najpierw przejdziemy wszystkie jego boki, a dopiero na koniec zagłębimy się w jego wnętrze. Rządni tych wszystkich pięknych widoków od razu ruszyliśmy w stronę zamku- Castello di Venere po drodze podziwiając niesamowite panoramy.

Widoki z Erice

Przy dobrej widoczności z Erice widać nie tylko Trapani, czy saliny, ale także Wyspy Egadzkie, a nawet tunezyjski przylądek Bon. Najpiękniejsze widoki roztaczają się z terenu miejskiego parku Villa Balio, który znajduje się w sąsiedztwie zamku oraz z okolic Quartiere Spagnolo.

Castello di Venere

W parku Balio
Widok na Monte Cofano

Torretta Pepoli

Gdy udało nam się obejść Erice dookoła przyszła pora na odkrywanie jego zakamarków. Daliśmy się ponieść uroczym uliczkom i spacerowaliśmy bez większego celu, zaglądając do tych wszystkich cudownych kościołów, które akurat były otwarte i chłonąc atmosferę miasta. Naszą uwagę przykuły także liczne sklepiki z ceramiką, a jeden z nich- Ceramica Ericina, pochłonął nas bez reszty.

Najlepszy sklep z ceramiką i pamiątkami

Będąc w Erice koniecznie trzeba zajrzeć do najbardziej znanej cukierni Marii Grammatico. W zacienionym ogrodzie rozsmakowaliśmy się w cannoli, genovesi oraz cassatelle. Brakowało nam jedynie cappuccino, którego niestety cukiernia nie serwuje.

Na koniec udaliśmy się pod katedrę oraz na plac katedralny, który zaskoczył nas ciszą i spokojem, a Erice opuściliśmy wychodząc przez Porta Trapani.

Katedra
Porta Trapani
Erice totalnie zaskakuje swoją zabudową, panującym tam mikroklimatem i zachwyca roztaczającymi się stamtąd widokami. Przejażdżka kolejką linową potrafi być niezwykle emocjonująca, zwłaszcza gdy wieje wiatr i wagonik buja się na wszystkie możliwe strony. Żałujemy, że brakło nam czasu by pospacerować jego uliczkami wieczorną porą, ale nadrobimy to następnym razem :-)

Cenne wskazówki:
* Z Trapani do Erice można dostać się kolejką linową (Funivia), pod którą można podjechać autobusem 21
* alternatywnie  można przyjechać autobusem z napisem Erice, który odjeżdża z dworca, bądź samochodem
* Ceny biletów na kolejkę wynosiły w 2016 roku 9e w obie strony od osoby dorosłej i 4e za dziecko
* wjazd kolejką zajmuje niecałe 15 min
* zaraz przy wyjściu z kolejki, obok dużego parkingu, w bliskiej odległości od Porta Trapani znajduje się punkt informacji turystycznej
* w Erice jest zawsze chłodniej niż w Trapani, więc warto wziąć ze sobą sweter
* w parku Balio znajduje się niewielki plac zabaw
* Zamek Castello di Venere jest udostępniony dla zwiedzających odpłatnie
* w Erice polecamy cukiernię Marii Grammatico przy Via Vittorio Emanuele 14
* polecamy również fantastyczny sklep z ceramiką i innymi sycylijskimi pamiątkami Ceramica Ericina przy Via Gian Filippo Guarnotti

Pozostałe wpisy dotyczące Sycylii:
Sycylia z dzieckiem- informacje praktyczne
Trapani
Wyspy Egadzkie- Favignana
* Rezerwat Zingaro
* Palermo i Segesta
* San Vito Lo Capo i Castellammare del Golfo

Jeśli uważasz ten wpis za interesujący, zostaw proszę komentarz, będzie nam bardzo miło :-)