Sycylia z dzieckiem- Wyspy Egadzkie, Favignana

Rejs promem, poszukiwanie skarbu pirata Rabarbara, snurkowanie oraz kąpiele w krystalicznie czystej wodzie, tak pokrótce wyglądał nasz pobyt na Wyspach Egadzkich. To było pierwsze miejsce, do którego udaliśmy się z Trapani, w ramach naszego odkrywania zachodniej części Sycylii. Favignana, bo to właśnie tutaj dotarliśmy, rzuciła nas na kolana, zakochaliśmy się w niej od pierwszego wejrzenia i naprawdę mieliśmy ku temu mocne, w odcieniu błękitu powody  i nieważne, że spędziliśmy na niej tylko jeden dzień :-)

Lido Burrone
Egady to grupa wysp, która znajduje się u zachodnich wybrzeży Sycylii, najbliższa i największa z nich Favignana, oddalona jest od Trapani o około 25 kilometrów. Kolejne dwie wyspy to Levanzo oraz Marettimo. Marettimo położona jest najdalej i gdy ujrzeliśmy ją z pokładu promu, odnieśliśmy wrażenie, że unosi się nad wodą. Na Wyspy Egadzkie można popłynąć promem, bądź tak zwanymi speed boats, czyli wodolotami. My wybraliśmy prom, z racji tego, że rejs trwał dłużej, dzięki czemu mogliśmy nacieszyć się już samą podróżą.

Trapani widziane z promu płynącego na Favignane

Unoszące się nad wodą Marettimo

Gdy nasz statek dobił do portu znaleźliśmy się w przepięknym miasteczku o takiej samej nazwie jak wyspa. W porcie znajduje się niewielki punkt informacji turystycznej, do którego udaliśmy się w pierwszej kolejności. Można tu zaopatrzyć się w mapę oraz wypożyczyć rowery. Nam niestety z rowerowych wojaży nic nie wyszło, gdyż nie było dostępnego rowerka dla Wiki, ale po szybkiej analizie mapy stwierdziliśmy, że do jednej z najpiękniejszych plaż- Lido Burrone, jesteśmy w stanie dojść pieszo. Nie marnując więc ani chwili ruszyliśmy przed siebie.

Favignana

Do pokonania mieliśmy dwa kilometry, które były niezwykle przyjemne, gdyż Favignana jest bardzo malownicza. Miasteczko oczarowało nas swoim klimatem oraz ciszą i spokojem.  Z przyjemnością zaglądaliśmy też na zadbane, utopione w zieleni podwórka znajdujących się tutaj domków. Naszą uwagę najbardziej przykuły jednak ceramiczne tabliczki (kafelki) przymocowane do frontowej ściany domów, bądź bram wjazdowych, które w wyjątkowy i kolorowy sposób informowały o tym kto  mieszka w danej posiadłości.

Ruiny zamku na Favignanie

Kiedy dotarliśmy na miejsce szybko znaleźliśmy ustronny kawałek plaży i od razu wskoczyliśmy do morza, którego lazur oraz przejrzystość były tak kuszące, że ciężko było się powstrzymać ;-) Woda okazała się dosyć chłodna, ale przy wysokiej temperaturze powietrza, przynosiła upragnione wytchnienie. Gdy pierwsze WOW zostało zaspokojone, na Wikę czekała mała niespodzianka, a było nią poszukiwanie skarbu Pirata Rabarbara (szczegółowy opis zabawy znajduje się poniżej).

Lido Burrone

Po kilku godzinach spędzonych na Lido Burrone postanowiliśmy ruszyć dalej. Naszym celem była Cala Rossa, jedna z najbardziej znanych plaż na Favignanie. Ostatecznie jednak tam nie dotarliśmy i odbiliśmy w stronę Scalo Cavallo, skąd można było podziwiać bajeczne, skaliste wybrzeże i słuchać szumu, rozbijających się o skały, fal. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną do portu i ostatnie nasze minuty na wyspie spędziliśmy spacerując po miasteczku.

Scalo Cavallo

Z tym będzie kojarzyć się nam Favignana

Favignana to raj dla osób ceniących sobie spokój i ciszę, to miejsce idealne na leniwe, rodzinne wakacje. Jeśli ktoś nie przepada za plażowaniem to na Favignanę i tak warto się wybrać, choćby dla tych wszystkich malowniczych widoków. Zwiedzanie wyspy rowerem, bądź skuterem to najlepszy i najszybszy sposób przemieszania się, ale jak widać po nas, pieszo też się da, więc gorąco polecamy ;-)

Cenne wskazówki:
* Na Favignane można popłynąć wodolotem linii Ustica Lines, bądź promem lub wodolotem linii Siremar, wodolot płynie około pół godziny, prom godzinę.
* w porcie na Favignanie można wypożyczyć rowery, w 2016 roku koszt wypożyczenia roweru na cały dzień wynosił 8 euro.
* przy Lido Burrone działają dwie restauracje, w jednej z nich, serwowane są przepyszne, domowej roboty makarony w bardzo przystępnych cenach

Poszukiwanie skarbu Pirata Rabarbara

Opis zabawy
Na plaży, w butelce, zakopaliśmy mapę skarbów. By ją odnaleźć, Wiki musiała pójść w lewo, od miejsca w którym się znajdowaliśmy, przejść 20 kroków, odnaleźć wielkie X zrobione na piasku, następnie wykopać butelkę, która znajdowała się na jego środku. W butelce znalazła mapę oraz listę zadań (sprawnościowo- umysłowo- artystycznych) od Pirata Rabarbara, które musiała wykonać, by odnaleźć skarb. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymała dwie litery, z których następnie ułożyła hasło- wskazówkę, które wskazało miejsce ukrycia skarbu. Nasz skarb znajdował się w torbie plażowej, więc naszym tajemniczym hasłem była „TORBA PLAŻOWA”. W jej wnętrzu na Wikę czekało fresbee, idealne na zabawę na plaży, ale tak naprawdę skarbem może być wszystko z czego ucieszy się dziecko.

Piracka mapa oraz zadania od Pirata Rabarbara

Opis zadań od Pirata Rabarbara
Zadanie I. Każdy szanujący się pirat musi posiadać pirackie rekwizyty, zadanie pierwsze polegało na wykonaniu pirackiego kapelusza oraz pirackiej opaski na oko, Wiki musiała też wymyślić swoje pirackie imię

Zadanie II. Każdy pirat musi mieć też swój statek, którym może żeglować po morzach i oceanach. Zadaniem Wiki było wykonać statek z papieru i wymyślić dla niego piracką nazwę, potem sprawdź czy statek potrafi pływać i spróbować odpowiedzieć na pytanie dlaczego statek nie zatonął?

Zadanie III. Najlepszym przyjacielem każdego pirata jest papuga, dlatego też na kartce Wiki musiała narysować papugę i nadać jej imię

Zadanie IV. Związane było ze snurkowaniem. Wiki musiała wejść do wody z maską i rurką, zanurkować i  spróbować znaleźć pod wodą 5 rybek

Zadanie V. Każdy pirat musi dbać o sprawność fizyczną, Wiki miała za zadanie wykonać 10 przysiadów, 10 pajacyków i 10 skłonów

Zadanie VI. Ostatnie zadanie polegało na wymyśleniu i opowiedzeniu jednej z pirackich przygód

Potrzebne rekwizyty
Mapa skarbów i lista zadań do wykonania, czarny papier do wykonania pirackiego kapelusza, szablon z piracką czaszką, czarny mazak do malowania po twarzy, dwie białe kartki potrzebna do wykonania statku z papieru oraz papugi, nożyczki, klej, kredki, koperta z literami, z których powstanie hasło, skarb.

Pozostałe wpisy z Sycylii:
* Sycylia z dzieckiem- informacje praktyczne
* Sycylia z dzieckiem- Trapani
* San Vito Lo Capo i Castellammare del Golfo
* Rezerwat Zingaro
* Erice miasto w chmurach
* Palermo i Segesta

Jeśli uważasz ten wpis za interesujący, zostaw proszę komentarz, będzie nam bardzo miło :-)